Bud på fremtidens marketingmix

På EUX Business på Køge Handelsskole fik eleverne sat perspektiv på deres undervisningsforløb i fremtidens marketingmix lige op til forårets eksaminer. Morten Asmussen, som er stifter af Stakehouse, gav dem et indblik i det praktiske arbejde med content marketing.

Underviserne Niels Thingvad og Thomas Nielsen havde inviteret Morten Asmussen, som er stifter af Stakehouse, til at holde et oplæg om content marketing for de ældste klasser på EUX Business. Han er uddannet journalist og er ansvarshavende chefredaktør i Licitationen – Byggeriets Dagblad. Han har lang erfaring i content marketing, medieproduktion og kommunikation til stakeholdere gennem tidligere erhverv som udviklingsredaktør og direktør i Berlingske Medias Content Marketing og fra eget Stakehouse. Oplægget skulle give indblik i en masse konkrete og praktiske eksempler for at afslutte det teoretiske undervisningsforløb i ”Fremtidens marketingmix”, som har kørt i faget Afsætning.

Reelt indhold
Med Morten Asmussen ved roret fik eleverne udbygget kendskabet til content marketing gennem globale eksempler fx Volvo Trucks The Epic Split med Jean-Claude Van Damme og Felix Baumgartners 39 kilometer frie fald fra stratosfæren for Red Bull og danske, som Morten Asmussen selv har været med til at lave i tidens løb. Eleverne fik rig lejlighed til at udspørge eksperten i alle aspekter af disciplinen, processer og økonomi.

”Hverdagen kan hurtig blive for teoretisk, og derfor er det vigtigt, at eleverne undervejs møder den "virkelige verden" og får sat noget kød på deres teoretiske skelet. Både et oplæg som dette og gennem besøg på vores nylige studietur til New York har eleverne oplevet den verden, der møder dem indenfor marketing og salg. Alle input tæller for, at de unge mennesker bliver klar til deres fremtidige jobs. Morten Asmussens oplæg gjorde indtryk - eleverne fandt det godt, konkret og levende,” siger Niels Thingvad.

Scroll to top